בוחבוט על הממשלה: "יורים מהמותן, לפני בחירות באים לקושש קולות ונעלמים"

    ישראל פרייא | צילום: יח"צ No Comments on בוחבוט על הממשלה: "יורים מהמותן, לפני בחירות באים לקושש קולות ונעלמים"
    16:15
    16.05.24
    נתי קאליש No Comments on מסתמן: האדמו"ר יערוך הדלקה בקבר שמעון הצדיק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כוונת משרד האוצר לקצץ בהטבות המס של רשויות בצפון ולהכניס תחתיהן אחרות, מעורר מאבק ציבורי נרחב שסוחף אחריו מתנגדים רבים למפת ההטבות המסתמנת. במספר רשויות בצפון תתקיים שביתה של מערכות החינוך והמועצות המקומיות.

    ראש עיריית מעלות-תרחישא תקף ב"מדברים אקטואליה" בחריפות את ההחלטה: "מישהו בדק האם מעלות, נהריה או עכו יש בהם שינוי כלכלי לטובה שאפשר לפגוע בהם? יש בס"ה בין 25-30 אחוז מהתושבים שלנו שנהנים מההנחות, ומי אלה? מהנדסים בתעשייה, פקידים בכירים".

    "יש כאלה שייפגעו מזה במעלות ותרד ממשכורתם ביותר מ-1500 ש"ח, עם נכפיל את זה בשני בני זוג מדובר ב-3000 ש"ח, אלו שבאים אלינו השקיעו מעצמם, הם משלמים בכסף הזה משכנתא ולמערכת החינוך, הם עשויים לשאול את עצמם למה להם המגורים במעלות, ולעבור חזרה לתל אביב".

    על הממשלה יש לבוחבוט מילים קשות: "הם יורים מהמותן, איך אפשר להגדיל 180 ל-408 יישובים? מתוך 408 יישובים יותר מ-50 אחוז לא ייזכו כיוון שרוב התושבים שלהם לא מגיעים כלל למדרגות המס, נחמד שעשיתם מפה חדשה, אבל למה פגעתם בנו? במקום לחזק אותנו אתם מזיקים? צריך להשוות את קו העימות הצפוני לדרומי, אותם הטבות".

    הוא פירט את הצעדים שננקטים: "העירייה והחינוך שובתים היום, התושבים שלנו יודעים שעושים את זאת עבורם, עצם העובדה שבימים האחרונים יש סיקר תקשורתי מאד אוהד, הצלחנו לעצור את ההצבעה בוועדת הכספים, הצלחנו לגרום לחכי"ם להודיע כי אם מפת ההטבות לא תשתנה הם לא יצביעו בעד התקציב, ולכן אני מקווה שיזמינו אותנו לפגישה עם הרב גפני ושר האוצר ונפתור את הבעיה".

    "לצערי הרב במערכות הבחירות אנשי הליכוד כמו גם מפלגות אחרות מגיעים לעיירות הפיתוח ומקוששים קולות, מבטיחים הבטחות, ואחרי הבחירות מסובבים את גבם. בינינו, אני עוד לא רואה איפה החברתיות של הממשלה הזאת, להיפך, זה לא מורגש, אני מאד מעריך את משה כחלון, מאמין שאם ייתנו לו הוא יצליח, אבל בינתיים הוא לא העביר את התקציב".



    0 תגובות